کلاس یوگا ازگل | یوگا ازگل | آموزش یوگا ازگل تهران | مربی یوگا ازگل

  • یوگا yoga
  • کلاس یوگا ازگل
  • کلاس یوگا ازگل

یوگا، در کتاب شاندیلیوپانیشاد (Shandilyopanishad)، این‌گونه تعریف شده‌است:
«یوگا عبارت است از کنترل امواج ذهنی.» از طرف دیگر می‌توان یوگا را به معنای نظاره کردن و دیدن، در نظر گرفت که در نتیجه یوگا علم نظاره خود و خودشناسی است.

بدین ترتیب غایت این دانش آشکار می‌شود. یعنی واقع شدن در طبیعت اصیل خویش و شکافتن تمامی پوشش های نفسانی. بر همین اساس در باگاواد گیتا (Bhagavad gita) اوج یوگا، رویت ذات درونی از طریق ذهن پاک و خالص شده توصیف شده‌است،
و سرانجام یوگا را به معنی «وصل و یکی شدن» نیز ترجمه کرده‌اند که در آن صورت غرض از انجام تمرینات یوگا آشکار و هویدا می‌شود.

کلاس یوگا ازگل

به این معنا، یوگا عبارت است از عملکرد هماهنگ قوای فردی و اتحاد قوای ذهنی (Chitta shakti) با قوای حیاتی بدن و حواس (Prana shakti) که منجر به تلخیص انرژی، توسعه آگاهی و در نهایت اتحاد با آگاهی متعال خواهد شد؛

بنابراین تصور، در رودرایا مالاتانترا (Rudrayamatantra) گفته شده: «یک یوگی، فقط در اتحاد با آگاهی متعال، به تجربه یوگا نایل می‌گردد.»

بدین ترتیب هر کدام از معانی واژه یوگا، قسمتی از این معرفت عمیق باطنی را آشکار می‌سازد و اختلاف ذاتی در میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

کلاس یوگا ازگل

با یوگا نه تنها بدون صرف هزینه زیاد ورزش می‌کنید بلکه ذهن و روان خودتان را برای رویارویی با مشکلات خانوادگی و همچنین مشکلات بیرون از خانه آماده می‌کنید.

این‌چنین است که یوگا یک ورزش کاربردی برای همه سنین و فارغ از جنسیت می‌شود.

ورزش یوگا چیست؟

ورزش یوگا به هفت هزار سال پیش باز می‌گردد. این ورزش هزاران سال است که وجود دارد و حالا بسیار در جهان فراگیر شده و طرفدار دارد به طوری‌که می‌تواند پدیده قرن ما باشد.
این ورزش در حقیقت یک آیین معنوی است؛ مجموعه‌ای از رشته تمرینات ذهنی، جسمی و روحانی برای بالا بردنِ کیفیت زندگی. این ساده‌ترین تعریفی بود که از یوگا می‌توانیم ارائه دهیم.

در یوگا تمرینات جسمی، تمرکزی، تنفس عمیق و رها سازیِ ذهن تمرین می‌شود تا افراد به آرامش و مراقبه دست پیدا کنند.
البته جالب است بدانید که به ورزش مدیتیشن هم مرتبط است. یعنی هرچه فرد در تمرینات یوگا شرایط بهتری داشته باشد، در مدیتیشن نیز موفق‌تر خواهد بود.

مردان یوگاکار (یوگی) و زنان یوگاکار (یوگینی) این ورزش را با استفاده از وضعیت‌های بدنی مختلف، تمرینات تنفسی، تمرکز، ریلکسیشن و دیگر تمرینات ورزش یوگا مغز و بدنشان را به یکدیگر متصل می‌کنند.
یوگا به‌عنوان یک ورزش در سراسر جهان به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است که شامل کلاس‌ها، دوره‌های مربی‌گری، کتاب، فیلم‌های آموزشی و لباس و تجهیزات آن از جمله تشک‌ است.

یوگا شش شاخه دارد که هر شاخه آن دارای تمرکز و مجموعه ای از ویژگی های متفاوت از دیگری است.

کلاس یوگا ازگل

این شش شاخه عبارتند از:

هاتا یوگا: این شاخه فیزیکی و ذهنی است و هدف آن تقویت بدن و ذهن است.
راجا یوگا: این شاخه شامل مدیتیشن و تبعیت مطلق از یک سری گام های تادیبی مشهور به هشت سبک یوگا است.
کارما یوگا: این یک مسیر عمل است که به معنای اعمال فداکارانه ای است که برای دیگران انجام می شود و هدف آن ایجاد آینده ای عاری از منفی گرایی و خودخواهی است.
باکتی یوگا: شیوه ممارست و راه معنوی که بر عشق، سرسپردگی و دلبستگی به معبود الهی تمرکز دارد.
جنانا یوگا: این شاخه از یوگا در مورد خرد، مسیر فرزانگی و رشد عقلانیت از طریق مطالعه است که بعنوان مسیر خودشناسی نیز شناخته می شود.
تانترا یوگا: روشی است که با استناد به حرکات یوگا موجب افزایش میل جنسی و همبستگی بین زوجین ازطریق به اوج رسیدن در رابطه می شود.

کلاس یوگا ازگل
کلاس یوگا ازگل